| Japon viyolacı Nobuko Imai, eğitimine 
		Tokyo'daki Toho Gakuen müzik okulunda başlayıp, kısa bir süre sonra 
		ABD'ye giderek Juilliard Okulu ve Yale Üniversitesi'nde okumaya başladı. 1967 
		yılında, Genç Sanatçılar Uluslararası Dinletisini kazandı ve ayrıca 
		gerek 
		Cenevre Uluslararası Müzik Yarışmasında, gerekse ARD Uluslararası Müzik 
		Yarışması´nda en büyük ödülleri aldı.   
		 
		Nobuko Imai'nin solist ve oda müzikçisi olarak geniş bir müzik 
		kariyeri vardır ve Mozart ile Beethoven'in oda müziği repertuarının 
		sivrilmiş yorumları ile tanınmaktadır. Martha Argerich, Alessio Bax, 
		Kyung-Wha Chung, Heinz Holliger, Ivo Janssen, Mischa Maisky, Murray 
		Perahia, Ivo Janssen, Gidon Kremer, Yo Yo Ma, Itzhak Perlman, András 
		Schiff, Isaac Stern, Antoine Tamestit ve Pinchas Zukerman gibi önde 
		gelen müzisyenlerle birlikte oda müziği projelerinde çalışmıştır. Buna 
		ek olarak Midori ile turneye çıkarak oda müziği konserleri yapmış, 
		piyanist Ronald Brautigam ve akordeoncu Mie Miki ile resitaller 
		vermiştir. Üçlü çalışmaları arasında Pamela Frank ve Clemens Hagen, 
		Mihaela Martin ve Frans Helmerson ile konserler sayılabilir. Ayrıca, 
		Vermeer Dörtlüsü'nün eski üyesi ve Stephan Picard, Mihaela Martin ve 
		Frans Helmerson'un yer aldığı Michelangelo Dörtlüsü'nün kurucusu ve 
		üyesidir.   
		 
		Nobuko Imai, Royal Concertgebouw Orchestra (Amsterdam), BBC 
		Symphony Orchestra, Berliner Philharmoniker, Boston Symphony Orchestra, 
		Chicago Symphony Orchestra, Dallas Symphony Orchestra, English Chamber 
		Orchestra, Orchestre Philharmonique de Radio France, London Philharmonic 
		Orchestra, London Symphony Orchestra, Royal Stockholm Philharmonic 
		Orchestra ve Wiener Symphoniker gibi dünyanın en ünlü orkestraları ile 
		sahneye çıkmıştır. Marlboro Festival'inde düzenli bir şekilde, bunun 
		yanı sıra Lockenhaus oda müziği festivali, Casals Festivali, Saito Kinen Festivali, Aldeburgh 
		festivali ve BBC Proms'ta konserler vermiştir. Yuri Bashmet, Kim 
		Kashkashian ve 
		Tabea Zimmermann ile birlikte Kromberg Akademi Festivali'nin 
		önde gelen viyolacılarından biridir. 1995-96 yılları arasında kendi 
		idaresi altında ,Londra Wigmore Hall, New York Columbia Üniversitesi ve 
		Tokyo Casals Hall'da düzenlenen üç Hindemith Festivali'nin sanat 
		direktörlüğünü yapmıştır.   
		 
		Nobuko Imai çalgısına yenilikçi yaklaşımı ile tanınmakta ve eşsiz 
		başarıları arasında klasik viyolonsel repertuarından viyola için yaptığı 
		uyarlamaları saymak gerekmektedir. Kendisi öğrencilik yıllarından beri 
		parlak tekniği ile bilinmektedir; sınıf arkadaşları Bach’ın eserlerinin 
		bestecinin düşüncesine en yakın yorumuna ulaşmaya uğraşırken, Imai, 
		çağdaş yaylar yerine Barok yayları kullanma fikrini üretmiştir. Doğal 
		bir sonuç olarak, aynı atılımı çağdaş müziğe de odaklanarak göstermiştir. 
		  
		 
		Yeni eserlerin bir destekleyicisi olarak diskografisinde çağdaş 
		Japon bestecisi Toru Takemitsu'nun kendisi için besteleyip, çalgısına 
		özgü eşsiz özellikleri kullanarak, işlediği bir çalışma da vardır. Bir 
		sanatçının çağdaş müzik yapması çoğu zaman ticari bir  başarı 
		getirmezken Imai'ın BIS tarafından piyasaya sunulan, Takemitsu'nun eserinin de 
		bulunduğu
		
		viyola-piyano eserleri
		20. yy. koleksiyonu içinde Japonya'da 
		en iyi satanlar arasına girmiştir. George Benjamin, Duncan McTier ve 
		David Horne'un eserlerinin ilk çalınışını yapmıştır. Girişim dolu 
		kariyerinin bir başka yönü ise, kültürel değişimlerde de yer almasıdır. 
		2000 yılında, 
		
		Amsterdam ve Tokyo'da Concertgebouw orkestrası ile Hollanda ve Japon 
		müziklerinin eski ve çağdaş örneklerinden oluşan ve iki ülke arasında 
		var olan 400 yıllık ilişkiyi kutlayan konser dizisine katılmıştır. 
		Nobuko Imai 1983-2003 yılları arasında Detmold'daki Hochschule für 
		Musik'te profesörlük yapmıştır. Halen Amsterdam ve  Utrecht 
		 Konservatuvarlarında; ayrıca Sion’daki Tibor Varga Yüksek Müzik 
		Konse rvatuvar ve Akademisinde ve Cenèvre  Konservatuvarı´nda  ders 
		vermektedir. Kendisi yılda bir kaç kez Japonya'ya giderek 10 yıldan beri 
		sanat danışmanlığını yaptığı Casals Hall'da düzenlenen "Viola Space" 
		prodüksiyonunda ve Casals Hall  Ensemble'de görev yapmaktadır.2000 
		yılında “East West Baroque Academy” adında genç müzisyenlerin otantik 
		müzik stili ve icrası alanında deneyim kazanması için bir kurum 
		kurmuştur.   
		 
		Olağanüstü diskografisinde BIS, Chandos, DGG, EMI, Hyperion ve 
		Philips gibi firmalardan çıkan 30'dan fazla kaydı vardır. En son dikkat 
		çeken kaydı ise, J. S. Bach'ın viyolonsel (viyola) için bestelenmiş solo 
		süitleri ve NDR/Midori/Eschenbach ile birlikte gerçekleştirdiği W. A. 
		Mozart keman ve viyola için “Sinfonia Concertante” sidir. BIS ile 
		çalışırken, kendisine Takemitsu tarafından ithaf edilen, “A Bird came 
		down to the Walk” adındaki eserin adıyla çıkan, viyola ve piyano için 
		20. yy. eserlerinden oluşan CD’si ile beğeni toplamıştır Takemitsu 
		,Nobuko Imai için 1989 sonbaharında “A String” adlı bir viyola 
		konçertosu bestelemiştir. Bütün büyük viyola eserlerini kapsayan 
		repertuarında çağdaş müzik daima önemli bir yer tutmuştur.   
		Nobuko Imai, 1988 yılından beri 1690 yılından kalma bir Andrea Guarneri 
		viyolası ile 
		çalmaktadır. Çok sayıda kazandığı ödüllerden bazıları şunlardır: “Avon 
		Arts Award” (1993), Japonya Kültür İşleri Dairesi tarafından verilen 
		“Education Minister's Art Prize for Music” (1994), “Mobil Prize of 
		Japan” (1995), “Mainichi Award of Arts” ve 1996 yılında, Japonya’nın en 
		saygın ödülü olan “Suntory Hall Prize”.    |