Japon viyolacı Nobuko Imai, eğitimine
Tokyo'daki Toho Gakuen müzik okulunda başlayıp, kısa bir süre sonra
ABD'ye giderek Juilliard Okulu ve Yale Üniversitesi'nde okumaya başladı. 1967
yılında, Genç Sanatçılar Uluslararası Dinletisini kazandı ve ayrıca
gerek
Cenevre Uluslararası Müzik Yarışmasında, gerekse ARD Uluslararası Müzik
Yarışması´nda en büyük ödülleri aldı.
Nobuko Imai'nin solist ve oda müzikçisi olarak geniş bir müzik
kariyeri vardır ve Mozart ile Beethoven'in oda müziği repertuarının
sivrilmiş yorumları ile tanınmaktadır. Martha Argerich, Alessio Bax,
Kyung-Wha Chung, Heinz Holliger, Ivo Janssen, Mischa Maisky, Murray
Perahia, Ivo Janssen, Gidon Kremer, Yo Yo Ma, Itzhak Perlman, András
Schiff, Isaac Stern, Antoine Tamestit ve Pinchas Zukerman gibi önde
gelen müzisyenlerle birlikte oda müziği projelerinde çalışmıştır. Buna
ek olarak Midori ile turneye çıkarak oda müziği konserleri yapmış,
piyanist Ronald Brautigam ve akordeoncu Mie Miki ile resitaller
vermiştir. Üçlü çalışmaları arasında Pamela Frank ve Clemens Hagen,
Mihaela Martin ve Frans Helmerson ile konserler sayılabilir. Ayrıca,
Vermeer Dörtlüsü'nün eski üyesi ve Stephan Picard, Mihaela Martin ve
Frans Helmerson'un yer aldığı Michelangelo Dörtlüsü'nün kurucusu ve
üyesidir.
Nobuko Imai, Royal Concertgebouw Orchestra (Amsterdam), BBC
Symphony Orchestra, Berliner Philharmoniker, Boston Symphony Orchestra,
Chicago Symphony Orchestra, Dallas Symphony Orchestra, English Chamber
Orchestra, Orchestre Philharmonique de Radio France, London Philharmonic
Orchestra, London Symphony Orchestra, Royal Stockholm Philharmonic
Orchestra ve Wiener Symphoniker gibi dünyanın en ünlü orkestraları ile
sahneye çıkmıştır. Marlboro Festival'inde düzenli bir şekilde, bunun
yanı sıra Lockenhaus oda müziği festivali, Casals Festivali, Saito Kinen Festivali, Aldeburgh
festivali ve BBC Proms'ta konserler vermiştir. Yuri Bashmet, Kim
Kashkashian ve
Tabea Zimmermann ile birlikte Kromberg Akademi Festivali'nin
önde gelen viyolacılarından biridir. 1995-96 yılları arasında kendi
idaresi altında ,Londra Wigmore Hall, New York Columbia Üniversitesi ve
Tokyo Casals Hall'da düzenlenen üç Hindemith Festivali'nin sanat
direktörlüğünü yapmıştır.
Nobuko Imai çalgısına yenilikçi yaklaşımı ile tanınmakta ve eşsiz
başarıları arasında klasik viyolonsel repertuarından viyola için yaptığı
uyarlamaları saymak gerekmektedir. Kendisi öğrencilik yıllarından beri
parlak tekniği ile bilinmektedir; sınıf arkadaşları Bach’ın eserlerinin
bestecinin düşüncesine en yakın yorumuna ulaşmaya uğraşırken, Imai,
çağdaş yaylar yerine Barok yayları kullanma fikrini üretmiştir. Doğal
bir sonuç olarak, aynı atılımı çağdaş müziğe de odaklanarak göstermiştir.
Yeni eserlerin bir destekleyicisi olarak diskografisinde çağdaş
Japon bestecisi Toru Takemitsu'nun kendisi için besteleyip, çalgısına
özgü eşsiz özellikleri kullanarak, işlediği bir çalışma da vardır. Bir
sanatçının çağdaş müzik yapması çoğu zaman ticari bir başarı
getirmezken Imai'ın BIS tarafından piyasaya sunulan, Takemitsu'nun eserinin de
bulunduğu
viyola-piyano eserleri
20. yy. koleksiyonu içinde Japonya'da
en iyi satanlar arasına girmiştir. George Benjamin, Duncan McTier ve
David Horne'un eserlerinin ilk çalınışını yapmıştır. Girişim dolu
kariyerinin bir başka yönü ise, kültürel değişimlerde de yer almasıdır.
2000 yılında,
Amsterdam ve Tokyo'da Concertgebouw orkestrası ile Hollanda ve Japon
müziklerinin eski ve çağdaş örneklerinden oluşan ve iki ülke arasında
var olan 400 yıllık ilişkiyi kutlayan konser dizisine katılmıştır.
Nobuko Imai 1983-2003 yılları arasında Detmold'daki Hochschule für
Musik'te profesörlük yapmıştır. Halen Amsterdam ve Utrecht
Konservatuvarlarında; ayrıca Sion’daki Tibor Varga Yüksek Müzik
Konse rvatuvar ve Akademisinde ve Cenèvre Konservatuvarı´nda ders
vermektedir. Kendisi yılda bir kaç kez Japonya'ya giderek 10 yıldan beri
sanat danışmanlığını yaptığı Casals Hall'da düzenlenen "Viola Space"
prodüksiyonunda ve Casals Hall Ensemble'de görev yapmaktadır.2000
yılında “East West Baroque Academy” adında genç müzisyenlerin otantik
müzik stili ve icrası alanında deneyim kazanması için bir kurum
kurmuştur.
Olağanüstü diskografisinde BIS, Chandos, DGG, EMI, Hyperion ve
Philips gibi firmalardan çıkan 30'dan fazla kaydı vardır. En son dikkat
çeken kaydı ise, J. S. Bach'ın viyolonsel (viyola) için bestelenmiş solo
süitleri ve NDR/Midori/Eschenbach ile birlikte gerçekleştirdiği W. A.
Mozart keman ve viyola için “Sinfonia Concertante” sidir. BIS ile
çalışırken, kendisine Takemitsu tarafından ithaf edilen, “A Bird came
down to the Walk” adındaki eserin adıyla çıkan, viyola ve piyano için
20. yy. eserlerinden oluşan CD’si ile beğeni toplamıştır Takemitsu
,Nobuko Imai için 1989 sonbaharında “A String” adlı bir viyola
konçertosu bestelemiştir. Bütün büyük viyola eserlerini kapsayan
repertuarında çağdaş müzik daima önemli bir yer tutmuştur.
Nobuko Imai, 1988 yılından beri 1690 yılından kalma bir Andrea Guarneri
viyolası ile
çalmaktadır. Çok sayıda kazandığı ödüllerden bazıları şunlardır: “Avon
Arts Award” (1993), Japonya Kültür İşleri Dairesi tarafından verilen
“Education Minister's Art Prize for Music” (1994), “Mobil Prize of
Japan” (1995), “Mainichi Award of Arts” ve 1996 yılında, Japonya’nın en
saygın ödülü olan “Suntory Hall Prize”.
|